2014年5月31日 星期六

美荷樓生活館-公屋博物館

星期深水埗跑了一趟於石硤尾美荷樓Mei Ho House1954年興建的首公共徙置大廈之一。
活化美荷樓
該批徙置大廈每座樓高六層,用作安置1953年12月25日石硤尾大火中失去家園的災民是目前香港碩果僅存的H型大廈。
地面和一樓的「美荷樓生活館」有兩層展示香港早期公共屋邨居民的生活百態、居住環境及社會文化香港早期徙置區及房屋變遷的歷史
展館除了保留四個原有住宅單位外,亦重建昔日的公共廁所、公用浴室及走廊煮食的地方,展出共有一千二百件展品。

最為特別的是展出50及70年代的美荷樓原間隔單位,同時亦展出四十多個舊街坊提供的口述歷史故事昔日舊相片及舊家具
保留作公屋博物館第41座美荷樓
經過活化後,美荷樓已變身成現代化的"YHA美荷樓年旅舍"
可以住進由昔日的香港徙置大廈改建而成的房間,裡頭設有雙人房、家庭房和多人房等。
美荷樓地下充滿懷舊Café (Full Cup Cafe)喝一杯,旁邊有售賣本地特色精品的士多。
地面和一樓的「美荷樓生活館」
讓您了解1950至1970年代香港公共屋邨居民的生活點滴。
透過懷舊收藏品及大型黑白歷史照片,
將舊日公屋居民的生活一幕一幕重現眼前。
石硤尾邨居民的生活點滴
1950 年代的美荷樓模型
二樓的現場實景模型
位於走廊廚房
50年代因早期公共屋邨單位細小,每戶都有閣仔和帆布床。

參觀者可置身50及70年代的徙置大廈的示範單位內,
親身體驗昔日草根階層的生活。
70年代改建後,環境已大大改善。
生活館大型家具如碌架床、櫃等,是來自牛頭角下邨的
這裡擬了美荷樓於50至70年代公共屋邨室內的環境
另外,亦有搭建出來的場景,50年代供320人
公用的廁所洗衫洗碗的「水喉房」等
共屋邨雜貨舖

 一條馬路便重建後的硤尾
「美荷樓生活館」石硤尾
石硤尾
1953年12月25日石硤尾大火歷史
1953年12月25日夜晚在石硤尾山邊寮屋區,發生的一場大火 (後通稱「石硤尾大火」)使接近58, 000人喪失家園。為了向災民提供長期的房屋設施,包括於1954年興建美荷樓在內的首批8座六層高的徙置大廈應運而生

美荷樓生活館
開放時間為星期二至星期日及公眾假期,
上午9時30分至下午5時;
免費入場
如何前往:
從港鐵 深水埗 D2出口,沿桂林街步行約10分鐘至大埔道



56 則留言:

  1. 有機會我也要逛逛,在此先賭為快!

    回覆刪除
    回覆
    1. 去開石峽尾果頭,不防參觀吓!

      刪除
  2. 原來己經美化咗咁多,第時經過要入去參觀下::_368

    回覆刪除
    回覆
    1. 不過美化後,那股濃濃的懷舊味道也蕩然無存了 !

      刪除
  3. 上下格床; 膠版趟門; 紙皮石地; 室內明渠. 與我居所, 何其相似 ! ::_2136

    回覆刪除
    回覆
    1. 真喺?又唔早啲講...早知去你屋企參觀算了! 哈哈...::kk3100

      刪除
  4. *☁。゚各位早晨喇喂☀・゚゚・。 \(◕ヮ◕)/ ::uu7123
    今天都係藍天白雲⊹❤。太陽仍然靚靚。゚♡咁開心
    大家窩心錫錫又快樂抱抱☀*゚每一個明天喇* ❤。゚
    端午節快樂ღ*゚不過我都天天快樂了...哈哈哈
    ¸.•*¨ ✿咁我又出門行街曬太陽啊º°¨ƸӜƷ.*❀•。ʚïɞ•°
    各有各去忙啊...我要出街買定今晚餐鎹菜呢...拜拜呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 每一個明天都係藍天白雲⊹❤。天天快樂!::kk3011
      端午節快樂ღ*゚

      刪除
  5. 想睇番政府提供的亷租屋點演變,呢度真係不二之選,有機會去懷舊一下都唔錯,多謝介紹!

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺呀!亷租屋點演變...講得都幾仔細,不過...我都喺求其略略睇吓咋!

      刪除
  6. ka ka 最近幾鍾意影相, 幾時見到伊人真面目呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. ka ka 一向都幾鍾意影吓相,呢幾年為寫blog又影番多D相,不過全都是亂拍而矣,毫無技術可言!
      "幾時見到伊人真面目呢?"哈 哈 哈...我份人比較低調!
      我夠未見過世代真面目呢!

      刪除
    2. 贊成KaKa講,我哋都未見過世代.....

      刪除
    3. 吓!乜潔潔 同世代咁friend 都未見過世代咩.....

      刪除
  7. 這類現址改建的生活館很有意思,比在其他地方 (如在博物館)劃出室內某一角模擬場景,讓人有更真實及親歷其境的感覺,

    回覆刪除
    回覆
    1. 是啊!現址改建的比在博物館劃出某一角模擬場景,來得更有真實感及有現場的感覺!

      刪除
  8. *☁。゚話咁快又晚安喇喂☆☾・゚ ::kk3020

    回覆刪除
    回覆
    1. *☁。゚話咁快又端午節喇喂☆☾・゚
      食咗糉未?
      今年我食咗好多隻糉呀!::kk3202

      刪除
  9. 住公屋是否好熱鬧GAR,真的好似電視劇咁樣,會在門口搭訕,有好野食,會分享嗎?
    如果係咁樣,都幾開心WOR ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 住公屋是否好似電視劇咁熱鬧GAR...KaKa 真喺唔清楚,因我未住過!
      但...我覺得無論住那裏...睦鄰都好緊要!
      門口搭訕,有好野食會分享...小時候,我媽媽成日做!
      現在...我都有與隣居搭訕....都幾開心啩!

      刪除
  10. 活化咗之後靚咗好多
    天台學校果度唔知有冇得上去睇下?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我未睇過活化前喺點,從網上睇喺比以前靚咗好多,但,懷舊味道無咗!
      天台學校果度有冇得上去睇?...唔知喎!以安全為上,應該無啩!你去開問吓囉!:D

      刪除
  11. 呢度同PMQ 元創方,活化方法都差不多。

    最近好多台灣blogger寫「元創方」。

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺呀!PMQ 元創方剛於 4 月下旬局部啟業,Island East Market 喺露天平台舉辦咗 Night Market添,哈哈...又有新蒲點!

      刪除
  12. 美荷樓,要去一次!祝端午節快樂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 得閒去參觀下喇!
      端午節快樂!:)

      刪除
  13. 看見這些舊式公屋 , 裏面佈置簡單 , 可見現在的人其實要求比以前高呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 現在的人確是要求比以前高呢!
      更何況現在的新型公屋也比舊式的美觀和設備齊全了!

      刪除
  14. Ka Ka 介紹得好詳細又清楚 , 圖文並荗 , 美荷樓生活館 , 是很值得一去採訪留影的好地方..謝分享...:-bd , 有閒時定當去逛逛...:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺呀!我都覺得幾值得去逛逛! :)

      刪除
  15. 去年中秋節後某天,我和友人曾到那裡參觀,因為不是正常開放日,所以看到的不多,
    KaKa 的介紹很詳細,圖文並茂 使我獲益良多!

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁...睇我個blog 嘅介紹當補償番囉!:D

      刪除
  16. Kaka,你個Blog統計資料度,「觀眾」一欄,多唔多/有沒有一d偏遠地區,例如俄羅斯、土耳其呢類IP入黎睇?

    回覆刪除
    回覆
    1. 都有d 俄羅斯、(Kenya)肯尼亞...較偏遠地區架.!

      刪除
    2. 你都係,我最近不少土耳其,烏克蘭,之前有俄羅斯

      d 轉入我個blog的link,勁奇怪,我懷疑是假的。

      刪除
    3. 真都唔出奇,土耳其,烏克蘭,俄羅斯都有華人嘅!
      不過...也可能喺想買廣告之類也不奇,我個blog的Gmail 周不時收到d廣告!:((

      刪除
  17. *¨•☁早晨+下午好+黃昏好喇喂*¨*☀出門行街市喇喂...886::_372

    回覆刪除
    回覆
    1. 行街市買咗D乜餸菜呢?::kk3023

      刪除
  18. 行街市買咗包包...冇買餸菜呢...唔使洗碗
    *¨☁大家Good night 甜夢先呢*¨☁::_380

    回覆刪除
    回覆
    1. 果然喺...無飯(模範)主婦 kakaka...::kk3090

      刪除
  19. 改革後未去過, 以前住附近成日經過呀! 謝謝分享!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我返而活化前未去過。:)

      刪除
  20. 我回家呢...出左新文章...週未有什麼節目呢*¨*大家Happy星期曰☁::vv4015

    回覆刪除
    回覆
    1. Happy 星期日!
      一陣過嚟睇!

      刪除
  21. MY █▄ϑVҼ 好姊妹*¨*黃昏好☁Happy 星期一::uu7122

    回覆刪除
    回覆
    1. 晚上好!Happy Happy 又到星期二喇!::oo2057

      刪除
  22. 美荷樓已變身成現代化的~
    "YHA美荷樓青年旅舍"

    回覆刪除
    回覆
    1. 有無住過YHA !
      好Y嫁 ....
      啱晒你......

      刪除
    2. 1991年橫越加拿大
      坐了一個月灰狗,
      住了一個月YHA !
      很Y

      刪除
    3. 灰狗...美國跨城市的長途巴士?
      很Y...??young??

      刪除

歡 迎 閣下進 入 KaKa 的 Blog 天地,請留下一言半語吧!